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  Radio Regulations (RR)

RR WRC-07
Operational procedures for
urgency and safety communications in the
global maritime distress and safety system (GMDSS)

  Wählen Sie hier die Situation.

General

32.1 §1 Distress communications rely on the use of terrestrial MF, HF and VHF radiocommunications and communications using satellite techniques. Distress communications shall have absolute priority over all other transmissions. The following terms apply:
  1. The distress alert is a digital selective call (DSC) using a distress call format, in the bands used for terrestrial radiocommunication, or a distress message format, in which case it is relayed through space stations.

  2. The distress call is the initial voice or text procedure.

  3. The distress message is the subsequent voice or text procedure.

  4. The distress alert relay is a DSC transmission on behalf of another station.

  5. The distress call relay is the initial voice or text procedure for a station not itself in distress. (WRC-07)

Anmerkungen dieser Farbe sind vom Webmaster
Achtung: der Auszug zeigt die Ausschnitte komplett aber nicht alle Paragraphen. Für die kompletten Regeln greifen Sie bitte auf die Downloadquelle zu
Quelle: Radio-Regulations Chapter VII  
Download: https://www.itu.int/dms_pub/itu-r/opb/reg/R-REG-RR-2016-ZPF-E.zip
aus dieser .zip die Datei RR2016Vol-I_EA5.pdf extrahieren (442 Seiten PDF) dort Kapitel 7
 Channels
KanalVerwendet für
16 (156,800 MHz) , Not-, Dringlichkeit- und
Sicherheitsmeldungen sowie allgemeiner Anrufkanal
70 ausschließlich DSC (Digital Selectiv Call)
06 Schiff-Schiff und koordinierte SAR-Einsätze
(Search And Rescue), auch Urgency- oder Safety-Meldungen wenn Kanal 16 durch Notfall belegt
08 Schiff-Schiff
13 Brücke-Brücke (Sicherheit der Schifffahrt), auch Safety-Meldungen, wenn 16 und 06 belegt
15,17 Funkverkehr an Bord (0,1 bis 1 Watt)
69,72 Sportfahrzeuge untereinander (deutschland),
Kanal 72 , internationaler Schiff-Schiff Kanal
75,76 Für navigatorische Zwecke
77 international ausschliesslich für den Schiff-Schiff-Verkehr
87,88 AIS [AIS1 , AIS2]
(Shipborn Automatic Identification System)
Die VDES hatte auch Einfluss auf die Kanäle von DP07.
Liste der neuen Kanäle der Küstenfunkstellen




 



  Externe Links:
  ICOM-Ref-Manual